onsdag 22 januari 2014

Resultatet

Ja nu har det gått yterligare tid sen jag skrev sist, ska bara försöka uppdatera allting, det är ju över ett år sen det jag skrev om sist, men men nu fortsätter jag väl då...
Tobias vår hjärtläkare som nu är chef på Vrinnevi-sjukhuset, lämnade över till en annan läkare som är mer insatt i det ämnet, nämligen den kvinnliga läkaren Natalia.
  När vi träffades för att prata om resultatet insåg jag att vi träffats innan.
  Hon var den barnläkare som tog hand om Saga vid förlossningen.
  Jag hade inte träffat henne sen den gången, så man togs ju tillbaka till den situationen, hon mindes det lika väl som jag.
  Vi sa inte många ord till varann just då, blickarna räckte.
   Så jag kände ganska stort förtroende när vi nu skulle få reda på resultatet av testet.
  Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mej, man hoppades väl in i det längsta att det inte skulle vara någon epilepsi.
  Natalia la korten på bordet, resultatet visade på mycket aktivitet i båda hjärn-halvorna.
  Inget bra resultat med andra ord.
  Nu gällde det bara att välja rätt medicin, vi hade två att välja på, den ena tog ner alla former av aktivitet, men hade mer biverkningar. Den andra var "snällare" men inte lika bra på att hålla nere epilepsin.
   Så vad skulle man välja?
   Nu skulle vi vänta med att ta beslutet innan vi varit i Lund, då dom kunde göra ytterligare tester medan Saga var nedsövd.
   Åter igen denna väntan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar