onsdag 11 januari 2012

Förberedelser

 Frida hade ju hjälpt oss så mycket med hästarna och huset, hon räddade det till och med från att börja brinna så vi var ju evigt tacksamma, så därför la jag tid på att hjälpa henne med flyttstädningen som tack för allt.
 Dagarna rullade på som vanligt, runt dopet kände jag att nu orkade jag inte pumpa mer, kroppen sa liksom ifrån och personalen tyckte att det var helt ok.
 Torsdag den 28/5-09 var en helt vanlig dag, det enda jag visste var att chefsläkaren skulle ha ett samtal med Lund, men det hände så ofta så det reagerade man inte på längre.
 Men när han pratat med dom kom han och en sjuksköterska och ville prata med mej, det skulle nu bli en överflyttning, men jag var inte riktigt beredd när dom sa att planet som Saga skulle med skulle lyfta om 4 timmar.
 Jag fick panik, det var så mycket att fixa med, packa, fixa med djuren, 4 timmar går fort när det tar 30 min bara att ta sej hem.
-Jaha ja då har jag inte tid att sitta här.
Dom log åt min komentar.
Jag ringde Per och hörde att även han fick panik, men det var ju bara att göra det bästa av det.
Jag köpte en en gång extra med kattmat och kattsand, jag som alltid annars brukar tyst vänta på min tur ville nu före alla andra överallt.
 Per hämtade Tilda, och när vi båda var på väg hem ringde mobilen, transporten till Lund hade blivit uppskjutet till morgonen därpå.
 Vi kunde andas ut och packa och ordna i lugn och ro. Eftersom vi varit nere en gång redan och inte visste hur lång tid det skulle ta packade vi ordentligt med saker.
 På kvällen åkte jag upp till Saga igen, den här gången var Basse med, efter en långpromenad runt Stångån lämnade jag över honom till brorsan Tobbe som åter fick ställa upp, ja vad skulle man ha gjort utan all hjälp av alla?
 Uppe på avd höll man på att förbereda Saga inför flytten, jag plockade ihop alla våra saker på Sagas sal och packa ihop på vårat övernattningsrum, man hinner samla på sej mycket saker på 2,5 mån.
 Men tillslut var allt klart inför morgondagen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar